Tescil ve Üyelik » MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)

MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)


Adana Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde 18/03/2013 tarihinden itibaren Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca yürütülen MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) projesi kapsamında, İşletme, şirket, kooperatif /firma  kuruluş işlemleri MERSİS programı üzerinden elektronik ortamda yapılmaya başlanmıştır.

Kayıtların MERSİS' e girilerek tutulacağı Ticaret Sicili Yönetmeliği' nin 13 vd. maddelerinde yer almaktadır. Anılan Yönetmeliğin 13/1 hükmü "Sicil işlemleri, MERSİS üzerinden gerçekleştirilir ve buna ilişkin sicil kayıtları bu sistemde tutulur." şeklindedir. 13/5 hükmü "Ticaret şirketleri ile gerçek ve tüzel kişi diğer tacirler, Kanunun zorunlu tuttuğu bütün işlemleri elektronik ortamda güvenli elektronik imza ile yapabilir, bu işlemlerin dayanağı olan belgeleri de aynı usulle elektronik ortamda düzenleyebilir" şeklindedir.  13/6 hükmü "İlgililerce sicil işlemlerinin elektronik ortamda yapılabilmesi için, başvuruların güvenli elektronik imza ile yapılması zorunludur." şeklindedir 

MERSİS

SIKÇA SORULAN SORULAR

Mersis üzerinden işlemlerimi nasıl yapabilirim?

MERSİS üzerinden işlem yapmak için Mersis Giriş adresinden giriş yapılacaktır. Kullanıcıların bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmış uygulama videosu ve evrakları için ilgili adresleri tıklayınız. MERSİS Hakkında her türlü bilgi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ÇAĞRI MERKEZİ (444 84 82) arayabilirsiniz.

Mersiste işlemlerimin hızlı olabilmesi için hangi tarayıcıyı kullanmalıyım?

MERSİS işlemlerinin en hızlı şekilde  yürütülebilmesi için kullandığınız tarayıcınızın Mozilla Firefox veya Google Chrome olması uygun olacaktır.

Yeni Mersis Sisteminde Adres Değişikliği işleminde neye dikkat etmeliyim?

Yeni Mersis sisteminde adres girişleri manuel olmadığından AKS sisteminin bağlantısından adresinizi kontrol etmeniz, adresinizin kayıtlı bulunduğu Belediye'den son güncel adres bilginizi almanız gerekmektedir.

Mersis üzerinden kuruluş işlemini nasıl başlatabilirim?

MERSİS üzerinden kuruluş işlemlerinin sisteme girilebilmesi  için web adresi üzerinden kullanıcı adı ve şifresinin oluşturulması yeterlidir. MERSİS sisteminde kuruluş işlemlerinin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olmak için MERSİS tanıtım dokümanını tıklayınız..

Şirketimiz eski bir şirket, değişiklik yapacağız, E imza almak zorunda mıyız?

MERSİS sisteminde daha önce kurulu olup da değişiklik işlemi girecek firmaların elektronik imza sahibi olmaları zorunludur.

Mersisten başvurumuzu yaptık. Müdürlüğünüze gelmeden işlemlerimizi yürütebilir miyiz?

İşlemler MERSİS üzerinden yapılmış olsa da, tescil için müdürlüğümüze başvurulduğunda tescil için gerekli evrakların (web sayfamızda yazılı evraklar) hazır bulundurulması gerekmektedir.

Mersise nereden girebilirim?

Mersise bu linkten giriş yapabilirsiniz.

Mersiste tescil işlemini nasıl yapabilirim?

Mersiste tescil işlemini nasıl yapacağınız konusunda detaylı bilgi kullanıcı adı ve şifrenizle Mersise giriş yapmanız, ve sırasıyla Yardım Masası- Yardım Dokümanları bölümlerini tıklamanız gerekmektedir. Yapacağınız işlemlere göre detaylı bilgiler bu bölümlerde yer almaktadır

E- imzayı nereden alabilirim?

E imzanızı, bu ürünü satan yetkili firmalardan alabilirsiniz. Elektronik imza (e-imza) hizmeti  veren firma isimleri için tıklayınız.. Odamız bünyesinde E imza satışı yapılmaktadır.

E imzamızı aktive ettik, bundan sonra ne yapacağız?

Mersis sistemi üzerinden yapmak istediğiniz işlemin türüne göre tescil başlatmanız gerekmektedir. Aktivasyon işlemi tamamlanana kadar sorumluluk e-imza firmalarına aittir. 

E imzayı aldık, yetkili olduğumuz firmayı göremiyoruz, ne yapmamız gerekir?

Müdürlüğümüzün ato.mersis@adanato.org.tr e posta adresine ticaret sicil numaranızı, cep telefonunuzu, problemin ne olduğunu, E imza sahibinin TC numarası ve ad-soyadını yazarak gönderiniz. E postanız 3 işgünü içinde cevaplanacaktır.

Tescil başvurusunu Mersiste nasıl başlatacağım?

İlk defa kuruluş işlemi yapacaksanız web adresi üzerinden kullanıcı adı ve şifresinin oluşturulması ve Mersise bu kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptıktan sonra sistemdeki adımları izlemeniz gerekmektedir. E imza ile tescil başvurusu yapacaksanız, e imzanız ile giriş yaptıktan sonra sistemdeki adımları izlemeniz gerekmektedir. Yardım Menüsünden gereken ilerlemeleri izleyebilirsiniz. 

Tescil başvurusu başlattım, kararlarımı nereye ekleyeceğim?

Kararlarınızı Mersise eklemeyeceksiniz. Mersiste ilgili bölümlere aldığınız kararlara uygun şekilde veri girişi yapacaksınız.

Mersiste karar girişi yapıyoruz. Sayı bölümüne ne yazacağız?

Girdiğiniz kararın niteliğine göre, yönetim kurulu ya da genel kurul defterinde aldığınız kararın “karar no” bölümündeki karar numarasını yazmalısınız.

Mersiste tescil başvurusu yaparken ünlem işaretli yerler var. Ne yapmam gerekir?

Şirket sözleşmesinin en güncel halini ilgili bölümlere giriniz. Ünlem işareti ortadan kalkacaktır.

Mersiste tescil başvurusu yaparken nace kodu bölümünde ünlem işareti görünüyor. Ne yapmam gerekir?

Vergi levhanızdaki nace kodunuzu ünlem işaretli nace kodu bölümüne giriniz.

Tescil Başvurusunu Mersisten onaya gönderemiyorum. Ne yapmam gerekir?

Müdürlüğümüzün ticaretsicil@adanato.org.tr e posta adresine ticaret sicil numaranızı, cep telefonunuzu, problemin ne olduğunu, E imza sahibinin TC numarası ve ad-soyadını yazarak gönderiniz. E postanız 3 işgünü içinde cevaplanacaktır.

Firmamızın Mersis numarasını nereden alabilirim?

MERSİS’e kaydedilen tüm gerçek ve tüzel kişiler için 16 haneli MERSİS numarası üretilmektedir. Numaralandırma sisteminde gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası, tüzel kişiler için ise vergi numarası esas alınmaktadır. Sistemde T.C. kimlik numarası bilgisi bulunan gerçek kişilere ait ticari işletmeler ile vergi numarası bilgisi bulunan ticaret şirketleri için 16 haneli MERSİS numarası üretimi gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda üretilen MERSİS numarasına, Sisteme giriş sağlandıktan sonra sırasıyla “MERSİS” ve “Şirket Sorgulama” adımlarının izlenmesi, açılan ekranda ilgili alanların doldurularak arama yapılmasıyla ulaşılabilmektedir. T.C. kimlik numarası veya vergi numarası konusunda eksiklik bulunan kayıtlar için ise ilgili alanların tamamlanmasını müteakip MERSİS numarası üretimi sağlanmaktadır. Henüz MERSİS numarası üretilmemiş kayıtlar için ilgililerce; unvan, ticaret sicili numarası, gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası, tüzel kişiler için ise vergi numarası ve vergi levhası ile bağlı bulunulan ticaret sicili müdürlüğüne ya da yukarıda sayılan bilgilere ek olarak bağlı bulunulan ticaret sicili müdürlüğü bilgisi de eklenerek mersis@gtb.gov.tr adresine elektronik posta yoluyla başvurulması gerekmektedir. Sistemde bulunan firmanıza mersis numarası Tüzel kişilik için vergi numarası ile, gerçek kişiler için TC ile başlamıyorsa odamıza bildirilmesi ve yeni numaraların üretilmesi gerekmektedir.

Mersiste, tescil başvurusu için talep numarasını nereden bulabilirim?

Tescil başvurusu onaya gönderildiğinde sistem otomatik olarak talep numarasını verir. Sayfa bir şekilde kapanmış ya da bu numara kaybedilmişse, “devam eden başvurularım” bölümünden numaranızı bulabilirsiniz.

Şirketi yeni kurduk vergi numaramızı nasıl temin edeceğiz?

Kuruluşu Mersisten yapıp onaya gönderdiğinizde sistem vergi numarasını otomatik olarak verecektir. Unvan değişikliklerinde vergi numarası değişmektedir 

Firmamızı kurarken E imza almadık. Sonraki işlemler için almam gerekir mi?

Evet almanız gerekir. Çünkü kuruluştan sonraki tüm işlemlerinizi E imzanız ile yapmanız gerekecek.

Birleşme tescilinde Mersisle ilgili dikkat etmem gereken husus nedir?

MERSİS girişi yaparken birleşmeden dolayı terkin başvurusu öncelikle DEVREDEN şirket üzerinden yapılmalıdır. MERSİS başvurusu yapıldıktan sonra Tescil aşamasında ise öncelikle DEVRALAN şirket üzerinden tescil işlemi yapılmalıdır. 

Mersis’e şirketimizin 3. maddesindeki amaç ve konu kısmını bilgisayarda Word belgesinden kopyalayıp, Mersiste amaç ve konu kısmına yapıştırdığımızda sistem kritik hata veriyor. Ne yapmamız gerekir?

Bilgisayarınızda yazdığınız bu metni, NotePad’e yapıştırın ya da belgeyi NotePad’de yazınız, sonra buradan kopyalayıp Mersis’e yapıştırmayı deneyiniz. Sorununuz çözülecektir.

İç yönerge metnini Mersis’te hangi bölüme gireceğiz?

İç yönerge metnini Mersis’te girebileceğiniz bir yer şu an için yoktur. Bu metni girmek yerine, başvuru başlatarak kararlar kısmına sadece ilgili bilgileri giriniz.

E imza aldım. Ama işleri ben yürütmeyeceğim için başkasına (mali müşavir, vb.) bu konuda yetki vermek istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

Başka birine yetki verebilmeniz için her ikinizin de E imzası olması gerekir. Eğer her ikinizin de E imzası varsa sırasıyla Mersis- Firmalarım- Vekalet verilen firmalar- Vekalet ver bölümlerini sırasıyla açarak başkasına Mersis işlerinizi yapabilmesi için yetki verebilirsiniz.

Mahkeme kararı ya da belediye adres değişikliği işlemlerini Mersisten giremiyoruz. Ne yapmamız gerekir?

Bu tescillerin Mersis girişi müdürlüğümüzce yapılmaktadır. Web sayfamızda ilgili evraklarınızı müdürlüğümüze getirmeniz yeterlidir.

Sistemde Nace Kodu hatalı görünüyor. Değiştirebilir miyim?

Evet, değiştirebilirsiniz.

Powered by macikkar